woensdag 25 januari 2012

Haken en Recykleren!

Mijn zus was dit weekend de eerste die van mij een handgemaakt cadeautje ontving, voor haar verjaardag maakte ik een gehaakte vlaggetjeslijn.








Voor een swap maakte ik deze kussenhoes..









Deze kimono naaide ik voor een bijna 2 jarige. Het patroon is eigenlijk voor pasgeboren babietjes. Ik maakte er toen ik in verwachting was van Noor 3 voor haar, maar voor ik zover was om er eentje aan te doen, was ze er alweer uitgegroeid. Via Swapworkshop werd ik gevraagd een grotere te maken, waarom ik nou zelf niet op dat idee kwam? Ik vind 'm supermooi geworden, het stofje is van Heather Bailey en ik heb nog genoeg voor een leuke jurk voor Noor, nou nog een leuk patroon vinden.








Deze superleuke jurk kreeg ik vorig jaar van mijn zus. ( foto is gevonden op het web, ik was al te snel, hahaha) Ik heb 'm Noor 1 keer met veel pijn en moeite aangetrokken, de armpjes gingen er gewoon niet soepel in. Ik vond het zo jammer, dus heb 'm bewaard. Om er wat anders van te maken.









Deze twee rokjes maakte ik dus uit het jurkje. Twee,want de voering was ook nog eens van een heel leuk stofje en al precies in een a-lijntje geknipt. Ik heb er alleen een tailleband aangezet en een biasbandje. Het patroon van het grijze rokje gebruikte ik ook voor het groene rokje en er ging nog net een tailleband uit dezelfde stof, ook hier afgewerkt met een biasbandje.
En toen had ik de smaak te pakken; snel nog een baby jeans jurkje met lieve knoopzakjes die ook te klein was geworden uit de "kan weg-zak" gevist. En van een zwangerschapsjeans knipte ik de donkerblauwe boordstof. Jurkje afgeknipt net onder de drukknopensluiting, en met de overlock de boord eraan gezet. Supermakkelijk en leuk resultaat!

3 opmerkingen:

Lief en Mooi zei

Wat een leuke rokjes! Het overslagtruitje ook lief!

Zillie zei

Superleuk die vlaggetjes! en rokjes en truitjes...

Sow Cute! zei

Ontzettend leuk allemaal!